مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی

نویسنده: عارف نظری دسته: اتومبیل تاریخ: دیدگاه: 0 بازدید: 584

مرسدس بنز کلاس S و اجداد آن همواره با ارائه ایده های جدید و تکنولوژی های بدیع،باعث شگفتی علاقه مندان خود شده اند. این نوآوری ها،نیرو،انرژی و انگیزه تازه ای به دنیای خودرو داده و معمولا بعد از معرفی فراگیر می شوند. حال برای اینکه ایده ای در این مورد برای درک بهتر مطلب داشته باشید،فهرست وار به ره آوردهای مرسدس کلاس S در طی سال های حضورش می پردازیم. در ادامه با زوم استور همراه باشید.

1951-1962:مرسدس بنز 300، W189 و W186 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • از سال 1957 تزریق سوخت بنزین در انواع انژکتوری از طریق منیفولد یا چند راهه هایی انجام می گرفت که دارای کنترل مکانیکی بودند.
  • استفاده از قفل های ایمنی به شکل مخروطی مانع از آن می شدکه در اثر تصادف درها باز شوند.
  • ایرکاندیشن به عنوان یک آپشن اضافی از سال 1958 در S کلاس معرفی شد.
  • سیستم فرمان هیدرولیک،به عنوان یک آپشن اضافی از سال 1958 در کلاس S معرفی شد.

1954-1959:مرسدس بنز 220A و W180،220SE،220S 

مرسدس بنز کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • HYDRAK یا سیستم کلاچ هیدرولیکی اتوماتیک،به عنوان یک آپشن از سال 1957 معرفی شد. 

1959-1965مرسدس بنز W111/W112 شاسی کشیده تر 220B TO 300 SE/300SE 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • سلول ایمنی برای سرنشینان مجهز به نواحی با قابلیت مچاله شوندگی در تصادفات از جلو و عقب. 
  • فرمان باد کرده مجهز به لایی و طراحی خاص داخلی برای کاهش صدمات ناشی از تصادفات. 
  • سیستم ترمز دیسکی در مدل 300SE  از سال 1961.
  • سیستم ترمز دو مداره از سال 1963.
  • کمک فنرهای گازی در مدل 300SE از سال 1961.
  • سیستم قفل مرکزی به عنوان یک آپشن اضافی در مدل 300SE با شاسی کشیده تر. 

1965-1972:مرسدس بنز W108/W109 250S-300SEL 6.3 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • ارائه سیستم ایمنی برای فرمان از سال 1967

1972-1980:مرسدس بنز کلاس S سری 116 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • اولین خودروی سواری لوکس با پیشرانه دیزلی و اولین خودروی تولید سری،مجهز به موتور توربو دیزلی در مدل 300SD از سال 1978.
  • سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS) به عنوان یک آپشن اضافی از سال 1975.
  • سیستم فنر بندی پنوماتیکی با قابلیت تنظیم  در  مدل SEL450 6.9 از سال 1975.

1979-1991:مرسدس بنز کلاس S سری 126 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • سازه پوسته خارجی بدنه مجهز به قطعات چنگال مانند اولین خودروی تولید سری جهان که قابلیت توزیع نیروی تصادف از روبرو را به اطراف جهت کاهش اثرات آن داشت.
  • معرفی مبدل کاتالیستی با لوپ بسته به عنوان یک آپشن اضافی از سال 1985 و استاندارد شدن آن از سال 1986.
  • ایربگ راننده و کمربند ایمنی با قابلیت کشندگی به عنوان یک آپشن از سال 1981
  • تکنولوژی ASR یا کنترل هرزگردی چرخ ها در آغاز حرکت به عنوان یک آپشن برای مدل های 8 سیلندر از سال 1985.

1991-1998:مرسدس بنز کلاس S سری 140 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • پیشرانه های بنزینی با تکنولوژی چهار سوپاپ برای هر سیلندر و میل سوپاپ های ورودی با قابلیت تنظیم.
  • سیستم آینه ها با قابلیت جمع شوندگی در بیرون خودرو.
  • چراغ های بزرگ جلو با بازتابنده های قابل کنترل.
  • شبکه ارتباط الکترونیکی از طریق CAN BUS
  • ایربگ های کناری و جانبی برای راننده و سرنشین جلویی از سال 1996
  • سیستم و تکنولوژی ESP یا برنامه پایداری الکترونیکی به صورت استاندارد برای مدل S600 از سال 1995 و به صورت آپشن از سال 1995 برای سایر مدل ها.
  • فناوری زنون با قابلیت تنظیم میزان پرتاب نور به عنوان یک آپشن از سال 1996.
  • سامانه ADS یا ضربه گیر های با قابلیت انطباق به عنوان یک امکان اضافی.
  • سامانه کنترل صوتی عملیات یا LINGUATRONIC به عنوان یک امکان اضافی از سال 1996

1998-2005:مرسدس بنز کلاس S سری 220 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • گیربکس 7 سرعته اتوماتیک (7G-TRONIC) با کنترل الکترونیکی برای مدل های S500 و S430 از سال 2004.
  • معرفی سیستم فنر بندی گازی AIR-MATIC مجهز به سیستم ضربه گیر با قابلیت انطباق پذیری و کنترل الکترونیکی.
  • فناوری ABC یا کنترل فعال بدنه به عنوان یک آپشن در تمامی مدل ها به استثناء S600 که به صورت استاندارد بود.
  • نصب چراغ های راهنمای تکرار کننده در آینه های جانبی.
  • حالت اتوماتیک نورپردازی چراغ های بزرگ جلو .
  • در نظر گرفتن تجهیزات،امکانات و تکنولوژی هایی مانند کنترل COMAND و سیستم نمایش و ناوبری دینامیک به عنوان آپشن.
  • ایربگ مخصوص شیشه ها.
  • ایربگ های جانبی برای قسمت عقب.
  • ایربگ های دو مرحله ای برای سرنشین جلویی.
  • کمربندهای ایمنی با قابلیت کشندگی و تنظیم کننده نیروی کشش برای سرنشین عقب.
  • سیستم چند مرحله ای تنظیم چند نقطه ای دما در داخل کابین با کنترل های  مجزا در هر صندلی با عنایت به موقعیت نور خورشید.
  • در نظر گرفتن صندلی های لوکس مجهز به سیستم تهویه و پشت سری های چند حالته دینامیکی به صورت آپشن.
  • سیستم کنترل فاصله با خودروها یا DISTRONIC به صورت آپشن.
  • سیستم استارت بدون کلید(KEYLESS GO) و سیستم شناخت راننده به صورت آپشن.
  • استفاده از چراغ های زنون با قابلیت تنظیم دینامیکی پرتاب نور به صورت آپشن و از سال 2002 به صورت استاندارد برای مدل S600 
  • سامانه محافظت پیشگیرانه سرنشینان (PRE-SAFE) از سال 2002.

2005-2013:مرسدس بنز کلاس S سری 221 

مرسدس کلاس S پیشرو در ارائه تکنولوژی 

  • اولین خودروی جهان دارنده گواهینامه زیست محیطی
  • تکنولوژی ABC یا کنترل فعال بدنه با قابلیت پایداری در مقابل بادهای جانبی به صورت آپشن. (در مدل S600 به صورت استاندارد)
  • سیستم ترمز با قابلیت انطباق پذیری (ADAPTIVE BRAKE) 
  • چراغ های ترمز با قابلیت انطباق پذیری.
  • ترمز PRE-SAFE یا فعال شدن خودکار بخشی از نیروی ترمز در مواقع خطر از سال 2006 و ترمز اضطراری خودکار از سال 2009 به صورت آپشن.
  • صفحه نمایشگر با قابلیت تفکیک (SPLIT VIEW) به عنوان یک امکان اضافه از سال 2009.
  • استفاده از سیستم کمک پارکینگ (PARKING ASSIST).
  • فناوری فعال دید در شب (ACTIVE NIGHT VIEW ASSIST).
  • سامانه کمکی تشخیص نقاط کور (BLIND SPOT ASSIST)به عنوان یک امکان از سال 2007.
  • سیستم کمکی حفظ و کنترل حرکت بین خطوط (LANE KEEPINGASSIST) از سال 2009.
  • سیستم کمکی نور چراغ های جلو با قابلیت انطباق پذیری (ADAPTIVE HIGH BEAM ASSIST) از سال 2009.
  • سامانه محدود کننده سرعت(SPEED LIMIT ASSIST) از سال 2009.
  • معرفی اولین خودروی لوکس مجهز به تکنولوژی حرکتی هیبریدی و باتری های لیتیوم-یون در مرسدس S400 HYBRID از سال 2009.

دیدگاه خود را بنویسید